Kwaliteit van productfoto’s

Wij weten ook dat iedereen tegenwoordig een goede foto kan maken met een eigen spiegelreflex, systeemcamera of smartphone. Maar is alles wel in de juiste kwaliteit vastgelegd, zodat uw investering juist op uw website wordt afgebeeld.

 

Belichting

Licht is belangrijk bij fotograferen in het algemeen en zeker bij productfotografie. Het product wordt beter belicht met camera’s, zoals DSLR of systeemcamera’s, waarbij meerdere studioflitsers worden aangestuurd. Ook het gebruik van daglichtverlichting maken dat de details van het artikelen beter in beeld komen. Het product kan dan wel of niet met weerspiegeling / reflectie en met of zonder schaduw worden weergegeven.

 

Kleuren

Naast belichting is het belangrijk dat de product die op uw website komt ook in de juiste kleuren wordt weergegeven en is kalibratie van zowel de hardware als de software van essentieel belang. Je wilt toch ook dat uw klant wel het product in de juiste kleur besteld.

 

Compositie

Daarnaast moet een product vaak uit meerdere posities bestaan, zodat de klant deze vanuit meerdere hoeken kan bekijken. Het algemeen internet gedrag van een bezoeker is toch juist snel even rond kijken en visueel georiënteerd, daarin zijn foto’s van een goede kwaliteit een belangrijke factor. Net zoals een blinddate, een eerste indruk en uitstraling van de site is bepalend voor de klant, de foto’s moeten er gewoon goed uit zien en de details geven die de verkoopcijfers bevorderd. De foto, maar ook de site in het algemeen, moet de klant het vertrouwen geven en nieuwsgierigheid opwekken om de klant op de website te houden en ook weer terug te laten komen. Het “Oh Ja, waar heb ik toen ook alweer die mooie foto van dat product gezien” -effect, zo noem ik het maar even. Zo heb ik voor diverse webwinkels fotoshoots gedaan, hun producten gefotografeerd en compositie foto’s gemaakt.

 

Bewerking

Voor het fotograferen van producten is tijd en ervaring nodig. En dat geldt ook voor de bewerking van de foto’s, waarvoor programma- en computerkennis nodig is. Soms moeten er oneffenheden, die tijdens de sessie niet met het oog zijn waargenomen, worden gemaskeerd/geretoucheerd, kleuren worden aangepast of zelfs achtergronden worden verwijderd. Zo kan iedere geselecteerde productfoto eerst worden bewerkt. Ik maak hierbij onder andere gebruik van photoshop.

 

Focus Stacking

Focus stacking (“Brandpunt stapelen”) is een speciale manier om een opname met verschillende brandpuntafstanden te combineren waardoor één foto tot stand komt met een grotere scherptediepte dan de orginele opnamen. Hierdoor kan men foto’s creeeren die van voor tot achter optimaal scherp zijn. Dit kan een speciale wens zijn tijdens de het fotograferen van uw producten. Zie dit artikel.

 

Divers

De productfoto’s lever ik in resoluties en bestandsformaten, die geschikt zijn voor drukwerk en het web.
Auteursrechten worden na betaling van de factuur overgedragen. Levertijden worden bepaald door de hoeveelheid werk en is altijd in overleg, zie onze werkwijze .

 

Proefsessie

Het maken van een proefsessie is mogelijk. U laat een product vrijblijvend door mij fotograferen, waarna wij de resultaten bekijken en de vervolgstappen en prijzen bespreken.

Graag een offerte ontvangen?

We gebruiken cookies op onze website

Bevestig alstublieft, als u onze tracking cookies accepteert. U kunt ook de tracking weigeren, zodat u onze website kunt blijven bezoeken zonder dat er gegevens naar externe services worden verzonden.